Kompiuteriniai žaidimai ar knygos? O gal knyga apie kompiuterinius žaidimus?

Ar kompiuteriniai žaidimai ir knygos yra du nesutaikomi priešai, ar galintys puikiai išsitekti vienuose namuose draugai? Ar knygoms reikia bijoti, kad joms skiriamą laiką užims kompiuteriniai žaidimai? O gal kompiuteriniai žaidimai turi daug ko pasimokyti iš knygų?

Išleidę knygą „Kepler62. Kvietimas“, kurios siužete kompiuteriniai žaidimai yra itin svarbūs – jos pagrindiniai herojai du broliai pasiryžta pirmi pereiti žaidimą, kurio dar iki šiol niekas neįveikė, – nusprendėme paklausti skaitytojų ir kompiuterinių žaidimų entuziastų, kokius jie mato knygų ir žaidimų privalumus ir trūkumus, kada renkasi knygą, o kada kompiuterinį žaidimą?

1. Iliustracija iš knygos Kepler

Iliustracija iš knygos „Kepler 62: Kvietimas“

Kuo įtraukia ir patraukia kompiuteriniai žaidimai?

Tėtis Henrik: Iššūkiais, įgūdžiais, dalyvavimu istorijoje.

Mama Vitalija: Konkurencija, iššūkiais išspręsti sudėtingas užduotis, noru būti geriausiam.

Jų sūnus Linas: Patinka, kad galiu nukeliauti į daug skirtingų vietų ir atlikti įvairiausias užduotis.

Mantas Butkus, žaidimų ir knygų entuziastas: Man jie padeda atitrūkti nuo realybės, kai to reikia. Po sunkios darbo dienos arba kai tiesiog nesugalvoji, ką veikti. Tai iš esmės tas pats, kaip kažkam skaityti mėgstamą knygą ar žurnalą, ar žiūrėti mėgiamą serialą.

Andrius Ribinskas, žaidimų entuziastas: Žaidimai įtraukia tuo, kad juose kiekvienas gali pabėgti nuo realybės ir būti, kuo tik geidžia ir nori. Daryti dalykus, kurie nepaklūsta gamtos dėsniams.

Martynas Burneika, knygų entuziastas: Kompiuteriniai žaidimai įtraukia tuo, jog savo akimis matai besirutuliojančią istorijos liniją ir tampi jos herojumi.

 

kepler naujien

Iliustracija iš knygos „Kepler 62: Kvietimas“

Ar vieną kartą pabandęs, negalėsi sustoti?

 Tėtis Henrik: Galėsiu.

Mama Vitalija: Galėsiu.

Jų sūnus Linas: Galėsiu, bet sunku, ypač kai prašo tėvai.

Mantas Butkus, žaidimų ir knygų entuziastas: Priklauso nuo to, kiek azartiškas žmogus esi. Taip pat ir nuo paties žaidimo stiliaus, ne paslaptis, kad užsikabinus už MMORPG (tokie žaidimai kaip „World of Warcraft“, „EVE Online“, „Elder Scrolls Online“ – red. past.) ar mėgstamos online šaudyklės atitrūkti kartais būna labai sunku.

Andrius Ribinskas, žaidimų entuziastas: Tikrai taip.

Martynas Burneika, knygų entuziastas: Nemanau, kad pabandžius nebegalima sustoti. Bet kai kurie žmonės užstringa žaidime pamiršdami realybę.

 

Kokie kompiuteriniai žaidimai dabar yra ant bangos?

 Mama Vitalija: Tie, kurie sukelia nostalgiją (pvz., „Mario“, „Civilizations“) arba pristato kažką naujo.

Mantas Butkus, žaidimų ir knygų entuziastas: Dabar populiariausias žaidimų tipas yra „Battle Royale“ (išlikimo žaidimai, kuriuose laimi paskutinis likęs gyvas žaidėjas – red. past.).

Andrius Ribinskas, žaidimų entuziastas: Paskutiniu metu karaliauja „Battle Royale“ žanras, tačiau klausimas, kiek ilgai tai tęsis, kadangi šią idėją pirmo asmens šaudyklėse šiuo metu taiko beveik visos didžiausios žaidimų kompanijos. Labiau casual stiliaus žaidėjai (t. y. žaidžiantys daugiau iš noro atsipalaiduoti – red. past.) vis dar renkasi nepriklausomų kūrėjų (indie) žaidimus.

Martynas Burneika, knygų entuziastas: Šiai dienai labai populiarūs online žaidimai, kuriuose galima bendrauti su kitais žmonėmis.

2. Iliustracija iš knygos Kepler

Iliustracija iš knygos „Kepler 62: Kvietimas“

Kada knyga, o kada kompiuterinis žaidimas?

Tėtis Henrik: Priklauso nuo norų, nuotaikos, nuovargio.

Mama Vitalija: Knyga – kelionėje, prieš miegą, atsipalaidavimui. Žaidimas – užsimiršti, linksmai praleisti laiką su draugais ar šeima.

Andrius Ribinskas, žaidimų entuziastas: Visada kompiuterinis žaidimas. Nes knygos nepritraukė nuo mažų dienų.

Mantas Butkus, žaidimų ir knygų entuziastas: Abiem skiriu nemažai dėmesio. Knygas mėgstu skaityti kelyje arba pakeliui į darbą, taip pat atostogų metu. Kompiuteriniai žaidimai dažniausiai paliekami darbo dienos vakarui arba savaitgaliui.

Martynas Burneika, knygų entuziastas: Knyga, kuomet ilsiesi ir įsijauti į personažo emocinį pasaulį. Žaidimai, kai reikia veiksmo (šypsosi).

 

kepler naujien2

Iliustracija iš knygos „Kepler 62: Kvietimas“

Kokie vieno ir kito privalumai ir trūkumai?

 Mama Vitalija: Žaidimų trūkumai: online multiplayer (internetiniai žaidimai) reikalauja daug jėgų ir laiko, kaip koks darbas, dažnai esi įtraukiamas į kūrėjų sugalvotą pasaulį. Privalumai – žaidimą galima žaisti keliese. Knygų trūkumai: knygoms trūksta iššūkių, kartais sunku rasti norimą knygą. Privalumai: knyga visada po ranka, lengviau galima reflektuoti.

Andrius Ribinskas, žaidimų entuziastas: Kompiuteriniai žaidimai yra daug brangesnis malonumas nei knygos, bet suteikia daug didesnį įspūdį. Knygos turi daug didesnę išliekamąją vertę, bet sunkiau pritraukia šiuolaikinius žmones.

Mantas Butkus, žaidimų ir knygų entuziastas: Knygos dažniausiai reikalauja susikaupimo (bent minimalaus) ir ramios aplinkos, tačiau puikiai lavina vaizduotę, turtina žodyną, taip pat nereikalauja baterijų (šypsosi). Kompiuteriniai žaidimai puikiai padeda susidoroti su stresu ir užmušti laiką, lavina reakciją bei kartais priverčia pasukti galvas. Kompiuterinis žaidimas, kaip ir gera knyga arba filmas, gali įtraukti savo siužetu bei istorija („Red Dead Redemption“, „The Last of Us“, „StarCraft“, „Diablo“ serija, visas „Fallout“ ir „Elder Scrolls“ pasaulis ir tai – tik keli gerai žinomi pavyzdžiai). Didžiausias minusas yra tai, kad kartais sunku pajusti, kai kompiuteriniai žaidimai degina laiką.

Martynas Burneika, knygų entuziastas: Knygos minusų neturi, žaidimai, deja, kartais sumažina žmonių motyvaciją daryti kitus dalykus.

Kepler62_Kvietimas_I dalis_d
Ko palinkėtumėte knygoms?

Mama Vitalija: Pritraukti daugiau jaunų skaitytojų!

Andrius Ribinskas, žaidimų entuziastas: Kad knygos neišnyktų ir egzistuotų toliau, nes kai kuriems žmonėms teikia didelį džiaugsmą.

Mantas Butkus, žaidimų ir knygų entuziastas: Atkeliauti į kiekvienus namus ir toliau turtinti bei lavinti žmonių vaizduotę.

Martynas Burneika, knygų entuziastas: Knygoms linkiu toliau džiuginti pasaulį.

 

O ko kompiuteriniams žaidimams?

Tėtis Henrik: Daugiau fokusuotis į turinį, o ne grafiką.

Mama Vitalija: Keep it on.

Andrius Ribinskas, žaidimų entuziastas: Daugiau vaizduotės kūrėjams, įdomesnių istorijų. Ir mažiau komerciškumo.

Mantas Butkus, žaidimų ir knygų entuziastas: Gal ne patiems žaidimams, bet kūrėjų studijoms, nepasiduoti goduliui ir išlikti ištikimiems fantazijai bei nerealioms idėjoms.

Martynas Burneika, knygų entuziastas: Nesustoti tobulėti.

 

kepler3Apibendrinti būtų galima taip: ir knygos, ir kompiuteriniai žaidimai turi savo ištikimų gerbėjų būrį, kurių vaizduotę ir laisvalaikį turtina. Gal nereikia kelti klausimo, kas geriau – knygos ar kompiuteriniai žaidimai? Jie tikrai gražiai gali sugyventi drauge. Knyga „Kepler62. Kvietimas“ tą puikiai įrodo.

Ačiū už pokalbį!

Kalbėjosi Vaiva Rutkauskaitė

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s